طرز تهیه حلوای شیر

طرز تهیه حلوای شیر عربی طرز تهیه حلوای شیر خوشمزه مجلسی فیلم طرز تهیه حلوای شیر طرز تهیه حلوای شیر ترکیه طرز تهیه حلوای شیر با آرد گندم طرز تهیه حلوای شیر بدون کره طرز تهیه حلوای شیر با آرد برنج

حلوای شیر یکی از انواع حلواهای خوشرنگ ایرانی است که با مواد و رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیر
آرد۲۵۰ گرم
 روغن مایع۷۵ گرم
کره۷۵ گرم
مواد لازم شربت حلوا
شیر۲ لیوان
شکر۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق سوپخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای شیر

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیر ساده در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده را به همراه پودر هل به مخلوط شیر و شکر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

حالا مخلوط روغن و کره را به آرد اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم. در ادامه برای تست رنگ حلوا ابتدا مقداری از مواد حلوا را بر می داریم، سپس درون یک طرف مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری از شربت روی حلوا می ریزیم و هم می زنیم تا رنگ حلوا مشخص شود. در ادامه زمانی که رنگ حلوا مناسب بود تابه را از روی حرارت بر می داریم و شربت را طی ۳ مرحله به حلوا اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا حلوا را تند تند هم می زنیم تا شربت به خورد حلوا برود. در ادامه مجددا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا شربت به خورد حلوا برود، سپس بافت آن نرم و یکدست شود.

مرحله هفتم

در نهایت دو طرف تابه را به صورت گهواره تکان می دهیم تا حلوا درون تابه جمع شود. در ادامه حلوا شیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان پایپ می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.