طرز تهیه حلوای زعفرانی

طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید طرز تهیه حلوا زعفرانی برای 6 نفر

حلوای زعفرانی یکی از انواع حلواهای بسیار محبوب و مجلسی ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مجالس مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای زعفرانی
آرد گندم۲ پیمانه
گلاب⅓ پیمانه
شکر۱ و نیم پیمانه
آب۱ پیمانه
روغن مایع یا کره۱ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
پودر زعفران۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای زعفرانی مجلسی در ابتدای کار شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود.

مرحله دوم

حالا گلاب را به همراه زعفران و پودر هل به مخلوط شربت اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و حرارت را خاموش می کنیم. توجه داشته باشید شربت حلوا به هیچ عنوان نباید جوش بیاید. در ادامه آرد گندم را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد کاملا گرفته شود و رنگ آن طلایی شود.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع یا کره آب شده را به آرامی به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا حلوا طلایی رنگ شود. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس شربت را به تدریج درون تابه می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مجددا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا شهد به خورد حلوا برود و بافت نرم و یکدست پیدا کند. در ادامه دو طرف تابه را می گیریم و تابه را به صورت گهواره تکان می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت حلوا را به روش گهواره درون تابه جمع می کنیم، سپس به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سیلقه خود با خلال پسته و مغز گردو خرد شده تزئین کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.