طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای

طرز تهیه شیرینی پنجره ای برای 20 نفر طرز تهیه شیرینی پنجره ای رنگی طرز تهیه شیرینی پنجره ای برای 4 نفر طرز تهیه شیرینی پنجره ای با ماست طرز تهیه شیرینی پنجره ای بدون شیر فیلم طرز تهیه شیرینی پنجره ای طرز تهیه شیرینی پنجره ای بدون قالب طرز تهیه شیرینی پنجره ای با پیمانه لیوان

شیرینی نان پنجره ای یکی از انواع شیرینی های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که معمولا در ماه رمضان تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نان پنجره ای
آرد۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر قند½ پیمانه
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نان پنجره ای ساده در ابتدای کار نشاسته را به همراه شیر و گلاب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا نشاسته درون شیر کاملا حل شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به همراه تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مایه شیرینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مایه شیرینی را به کمک قاشق مخلوط می کنیم تا ترکیب شود. در ادامه مایه شیرینی را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شده تا گلوله های آرد درون مایه باقی نماند، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا تا اندازه ای که شیرینی ها درون قابلمه شناور بمانند روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را درون روغن داغ به مدت ۱۰ ثانیه قرار می دهیم تا کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب شیرینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس تا لبه های قالب درون مایه شیرینی فرو می کنیم و مجددا درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه قالب را کمی تکان می دهیم تا شیرینی از قالب جدا شده، سپس درون روغن کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که یک طرف شیرینی کاملا سرخ شد آن را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر شیرینی کاملا سرخ شود. توجه داشته باشید به دلیل وجود نشاسته در دستور تهیه شیرینی پنجره ای گاهی مایه شیرینی را هم زده تا نشاسته ته نشین نشود.

مرحله هفتم

به همین ترتیب شیرینی پنجره ای ها را درون روغن سرخ می کنیم تا مایه شیرینی تمام شود. در ادامه شیرینی های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی شیرینی ها کاملا کشیده شود.

مرحله هفتم

در نهایت بسته به نوع سلیقه مقداری پودر قند را به همراه پودر هل یا دارچین درون الک می ریزیم، سپس روی شیرینی ها الک می کنیم. در آخر شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرتان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 20 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.