طرز تهیه نان بازلاما

طرز تهیه نان بازلاما آپارات طرز تهیه نان ترکیه طرز تهیه نان ترکی بدون فر طرز تهیه نان بادکنکی

نان بازلاما یکی از نان های محبوب در کشور ترکیه است که معمولا به صورت داغ برای صبحانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بازلاما در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان بازلاما
آرد۶ لیوان
خمیر مایه تر۱ پاکت
شکر۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
آب۲ و نیم لیوان

طرز تهیه نان بازلاما

مرحله اول

برای تهیه نان بازلامای ساده در ابتدای کار آرد را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناست الک می کنیم. در ادامه وسط آرد را حفره ایجاد می کنیم، سپس آب را به همراه شکر و خمیر مایه وسط آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا بدون دست زدن به آرد اجازه می دهیم به مدت ۲ دقیقه استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان آرد با آب مخلوط می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که کمی به دست می چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

در این مرحله توجه داشته باشید در صورتی که خمیر سفت بود کمی به آن آب اضافه کنید و مجددا ورز دهید. در صورتی که خمیر شل بود مقداری آرد درون الک بریزید، سپس روی آن الک کنید و مجددا ورز دهید.

مرحله چهارم

حالا خمیر ار درون یک کاسه چرب شده قرار داده و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را به چانه های ۵۰ تا ۱۰۰ گرم تبدیل می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی چانه های را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند. در ادامه پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس چانه ها روی آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا چانه ها را با وردنه باز می کنیم. در ادامه یک تابه نچسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. حالا خمیر را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم بپزد و به خوبی پف کند.

مرحله هفتم

در نهایت به همین ترتیب نان ها را آماده می کنیم. در ادامه زمانی که نان ها داغ هستند روی آن ها به مقدار زیاد کره می مالیم و اجازه می دهیم خنک شوند. در ادامه نان های بازلاما را به عنوان وعده صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.