طرز تهیه سالاد کلم یونانی

طرز تهیه سالاد کلم یونانی , دستور تهیه سالاد کلم یونانی

سالاد کلم یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و ساده کشور یونان است که با سبزیجات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم یونانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کلم بروکلی۱ عدد
کلم بنفش۱ لیوان
هویج۱ لیوان
مغز بادام¼ لیوان
زغال اخته خشک (اختیاری)½ لیوان
مواد لازم برای سس یونانی
ماست یونانی ساده½ لیوان
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
سرکه سیب (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
سس خردل یا مایونز۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری
نمک دریا و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد کلم یونانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم یونانی مجلسی ابتدای کار کلم قرمز را به صورت رشته ای نازک خرد می کنیم و می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه کلم بروکلی را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی کلم بروکلی کاملا خارج شود. در ادامه مغز بادام را به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به همراه کلم بروکلی، کلم بنفش، هویج و زغال اخته درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله برای تهیه سس ماست یونانی را به همراه سس مایونز یا خردل درون یک کاسه مجزا می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت ماست و سس باز شده و ترکیب شوند. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به سس اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سرکه سیب را به همراه پودر پیاز، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به مخلوط سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس سس را به سالاد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سالاد کلم یونانی را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر پس از گذشت این زمان سالاد کلم را سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 اسفند 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.