طرز تهیه نان آرد نخودچی

طرز تهیه نان آرد نخودچی , دستور پخت نان آرد نخودچی

نان آرد نخودچی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که برای صبحانه یک گزینه مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان آرد نخودچی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان آرد نخودچی
آرد گندم۲ و نیم لیوان + ۲ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۱ و نیم لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
آب ولرم۱ و نیم لیوان
روغن مایع½ لیوان
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان آرد نخودچی

مرحله اول

برای تهیه نان آرد نخودچی ساده ابتدای کار ۱ لیوان آرد گندم را به همراه آرد نخودچی درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه نمک را به همراه شکر و خمیر مایه فوری را درون مخلوط آرد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا وسط مخلوط آرد را حفره ایجاد می کنیم، سپس آب را به همراه روغن مایع اضافه می کنیم و به آرامی ورز می دهیم. در ادامه به تدریج آرد گندم را اضافه می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست می چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کند تا حجم خمیر دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ۲ قاشق آرد را به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با دست چرب ورز می دهیم و چانه های ۱۰۰ گرمی می گیریم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله چانه های خمیر را با فاصله ای از هم درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را به همراه روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم و روی آن ها را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر برای بار دوم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. حالا پس از گذشت این زمان سینی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند، سپس به عنوان وعده صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 اسفند 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.