طرز تهیه حلوای دارک فندقی

طرز تهیه حلوای دارک فندقی , دستور پخت حلوای دارک فندقی

حلوای دارک فندقی یکی از انواع حلواهای بوتیکی شیک و لاکچری ایرانی است که برای پذیرایی در مجالس استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای دارک فندقی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای دارک فندقی
آرد سفید قنادی۱۵۰ گرم
آرد نخوچی۳۰ گرم
شکلات تلخ۶۰ گرم
کره حیوانی۸۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
روغن صاف قنادی۱۵ گرم
پودر فندق۲۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم

طرز تهیه حلوای دارک فندقی

مرحله اول

برای تهیه حلوای دارک فندقی لاکچری ابتدای کار آرد سفید را درون الک می ریزیم، سپس درون یک تابه مناسب الک می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که بوی خامی آرد گرفته شد آرد نخودچی را درون الک می ریزیم و درون تابه حاوی آرد سفید الک می کنیم و مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی گرفته شود. توجه داشته باشید آرد ها تغییر رنگ ندهند.

مرحله سوم

در این مرحله شکلات تلخ را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا آب شود. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس شکلات آب شده را به همراه پودر فندق به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شکلات را با آرد مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پودر قند و پودر دارچین را درون الک می ریزیم و روی آرد شکلاتی الک می کنیم، سپس مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را با دست خوب ورز می دهیم تا منسجم شود. در ادامه خمیر را درون قالب های سلیکونی قرار می دهیم و با فشار دست آن را فیکس می کنیم، سپس قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس حلوا ها را از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه حلوا های دارک را با مغز فندق تزئین کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 اسفند 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.