طرز تهیه کوکورچ مرغ

طرز تهیه کوکورچ مرغ طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای ساندویچ کوکورچ در تهران طرز تهیه کویچ

کوکورچ مرغ از غذاهای خوشمزه و ساده کشور ترکیه است که به صورت ساندویچی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکورچ مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ران مرغ بدون استخوان۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن مایع۲  قاشق غذاخوری
عصاره مرغ۱ عدد
گوجه فرنگیبه مقدار کافی
خیار شوربه مقدار کافی
سس سویا۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
زیره، پودر سیر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکورچ مرغ

مرحله اول

برای تهیه کوکورچ مرغ ترکیه ای ابتدای کار گوشت مرغ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه گوشت مرغ را به همراه عصاره مرغ به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم، سپس زمانی که گوشت مرغ تغییر رنگ داد به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه فلفل قرمز و فلفل سیاه را به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زیره، پودر سیر، پودر پاپریکا و پودر آویشن را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شده، سپس عطر و طعم آن ها آزاد شود. در ادامه سس سویا را به مخلوط گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به دلیل شور بودن سس سویا از اضافه کردن نمک به صورت جداگانه خودداری کنید. در ادامه مخلوط گوشت مرغ را از کمی تفت می دهیم، سپس از روی حرارت بر می داریم و درون نان باگت تازه می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه خیار شور را می شوییم، سپس به صورت نواری نازک برش می زنیم و به همراه گوجه فرنگی درون نان باگت قرار می دهیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.