طرز تهیه جوجونی

طرز تهیه جوجونی , دستور پخت جوجونی تاس کباب کاشانی

جوجونی یکی از انواع تاس کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب گوشت و بادمجان تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجونی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
بادمجان۵ عدد کوچک
رب انار۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجونی

مرحله اول

برای تهیه جوجونی کاشانی ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس از وسط به صورت دازا برش می زنیم و مقداری نمک روی گوشت بادمجان می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و حلقه ها را از هم باز می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا کف تابه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس پیاز های حلقه ای را درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه تکه های گوشت را روی پیاز قرار می دهیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه  به صورت پخش روی گوشت می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را می شوییم تا نمک اضافی آن شسته شود، سپس بادمجان ها را روی گوشت قرار می دهیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوجه فرنگی ها را روی بادمجان قرار می دهیم، سپس آب جوش را به آن اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم جوجونی به مدت ۲ ساعت کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در ۳۰ دقیقه آخر پخت، رب انار را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم غذا جا بیفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان جوجونی را از روی حرارت بر می داریم، سپس به همراه نان یا برنج کته سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.