طرز تهیه برساق

طرز تهیه برساق تهران، استان تهران طرز تهیه برساق استان تهران طرز تهیه برساق خانگی طرز تهیه برساق ساده طرز تهیه برساق با خمیر مایه طرز تهیه برساق با شیر طرز تهیه برساق با ماست طرز تهیه برساق خانگی ایلام

برساق یکی از انواع شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه برساق در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برساق
آرد بربری۶ لیوان
تخم‌ مرغ۱ عدد
روغن حیوانی۱ پیمانه
آب ولرم۱ لیوان
وانیلنوک قاشق مرباخوری
شکر¾ لیوان
نمک۱ قاشق غذاخوری
ماست یا شیر۱ لیوان
مواد لازم  مایه خمیر
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب ولرم½ پیمانه

طرز تهیه برساق

مرحله اول

برای تهیه برساق خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه فوری را به همراه شکر و آب ولرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۸ دقیقه استراحت کند تا خمیر مایه به عمل بیاید.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه نمک درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه شکر را به همراه تخم مرغ، وانیل، ماست، روغن حیوانی و آب ولرم به آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر مایه را به آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خمیر را با مشت بسته به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

حالا روی خمیر را با یک پارچه تمیز می پوشانیم، سپس در یک جای گرم قرار می دهیم و اجازه می دهیم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از استراحت خمیر، آن را مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به اندازه دلخواه برش می زنیم، سپس چانه می گیریم و درون سینی آرد پاشی شده قرار می دهیم. در ادامه روی سطح کار مقداری آرد می پاشیم، سپس چانه ها را با نوک انگشت باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه خمیر را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که برساق رنگ گرفت، آن را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ و پخته شود. در ادامه به همین ترتیب برساق ها را درون تابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم تا آماده شوند.

مرحله هشتم

در نهایت برساق ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. توجه داشته باشید که برای نگهداری طولانی مدت برساق ها باید آنها را پس زا خنک شدن در نایلون پیچیده و درون فریزر نگهداری کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.