طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ

طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ برای 10 نفر طرز تهیه فسنجان با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه فسنجون با مرغ برای 6 نفر عکس خورشت فسنجان با مرغ طرز تهیه فسنجون با مرغ اپارات طرز تهیه فسنجون با مرغ سریع فیلم طرز تهیه فسنجان با مرغ برای 4 نفر

خورش فسنجان با مرغ یکی از انواع غذاهای اصیل و محبوب ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۵۰۰ گرم
مغز گردو۲۵۰ گرم
رب انار۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
شکر (اختیاری)به مقدر کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش فسنجان با مرغ در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سینه و ران مرغ را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا دو طرف سینه و ران مرغ را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه مغز گردو را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کاملا پودر شود، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گردو را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مغز گردوی آسیاب شده اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها و مغز گردو آسیاب شده گرفته شود، سپس کاملا سرخ شوند.

مرحله پنجم

حالا رب انار را به مغز گردو اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا رب انار سرخ شود. در ادامه سینه و ران مرغ سرخ شده را درون قابلمه حاوی گردو قرار می دهیم، سپس به اندازه که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم خورش فسنجان به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه جوش بزند تا جا بیوفتد. در ادامه برای روغن انداختن خورش فسنجان در طی این زمان گاهی چند تکه یخ درون خورش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت این زمان بسته به نوع ذائقه مقداری شکر به خورش فسنجان اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه دیگر جوش بزند تا مزه ها ترکیب شوند. حالا رب انار خورش را اندازه می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان خورش فسنجان را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش را به سلیقه خود تزیین کرده و به همراه برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.