طرز تهیه املت تن ماهی

طرز تهیه املت تن ماهی طرز تهیه تن ماهی با نیمرو املت تن ماهی با سیب زمینی طرز تهیه تن ماهی با رب گوجه املت تن ماهی با رب املت تن ماهی با قارچ تن ماهی با قارچ و برنج تن ماهی را با چی بخوریم

املت تن ماهی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیب های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنسرو تن ماهی۱ قوطی
فلفل دلمه ای۲ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۴ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
جعفری۱ دسته گوچک
روغن مایع، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه املت تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه املت تن ماهی ساده ابتدای کار تن ماهی را پس از جوشاندن درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی آن خارج شود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا قارچ را می شوییم، سپس خشک می کنیم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه جعفری را روی به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس فلفل دلمه ای را به همراه قارچ درون تابه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم. در ادامه مواد را تفت می دهیم تا قارچ و فلفل دلمه ای آب بیندازد و کاملا سرخ شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله تن ماهی را به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه جعفری را به مخلوط تن ماهی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا جعفری تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را به همراه نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. در ادامه تخم مرغ را به مواد تن ماهی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم املت روی حرارت بماند تا تخم مرغ خودش را بگیرد و سفت شود. در آخر املت تن ماهی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان بربری یا سنگک تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.