طرز تهیه مارشمالو

طرز تهیه مارشمالو با گلوکز طرز تهیه مارشمالو خارجی طرز تهیه مارشمالو با شیر طرز تهیه مارشمالو با نشاسته طرز تهیه مارشمالو شکلاتی طرز تهیه مارشمالو بدون گلوکز طرز تهیه مارشمالو با ژله طرز تهیه مارشمالو بدون ژلاتین

مارشمالو یکی از انواع خوراکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که د طعم ها و رنگ های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارشمالو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مارشمالو
آب۲۴۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
پودر قندبه مقدار کافی
پودر ژلاتین۲۰ گرم
گلوکز۲۴۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
رنگ خوراکی ژله ایبه مقدار کافی
اسانس مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه مارشمالو

مرحله اول

برای تهیه مارشمالوی ساده در ابتدای کار آب را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت آن پودر ژلاتین را اضافه می کنیم و بدون هم زدن اجازه می دهیم پودر ژلاتین بافت اسفنجی پیدا کند.

مرحله دوم

حالا شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس گلوکز را به همراه باقی مانده آب به شکر اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه شربت را به صورت مدام هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم شربت به دمای ۱۲۰ درجه برسد، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه ژلاتین را با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم، سپس شربت را به صورت داغ به ژلاتین اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط ژلاتین و شربت را به مدت ۳ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم، سپس اسانس و رنگ خوراکی دلخواه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مجددا به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا بافت آن کش دار و غلیظ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک و وانیل را به مایه مارشمالو اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می کنیم.

مرحله ششم

حالا درون ظرف را با پودر قند کاملا می پوشانیم، سپس مایه مارشمالو را درون آن می ریزیم. در ادامه مارشمالو را به صورت یکدست درون ظرف پخش می کنیم و روی آن را کاملا صاف می کنیم، سپس مجددا روی مارشمالو را پودر قند می پوشانیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم مارشمالو به مدت ۱۲ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا کاملا سفت شود. در ادامه پس از گذشت این زمان مارشمالو را به اندازه های دلخواه برش می زنیم، سپس درون ظرف مورد مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.