طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز طرز تهیه خوراک مرغ با برنج طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی طرز تهیه خوراک مرغ با تصویر طرز تهیه خوراک مرغ و هویج طرز تهیه خوراک مرغ ساده طرز تهیه خوراک مرغ مجلسی طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

خوراک مرغ و سبزیجات یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
کدو سبز۱ عدد
قارچ۱۲ عدد
کلم بروکلی۱ عدد
گوجه فرنگی گیلاسی۱۲ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۳ تا ۴ حبه
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
سس سویا۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و سبزیجات ساده در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، فلفل سیاه، پاپریکا و مقداری نمک به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را با ادویه ها مخلوط می کنیم و ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ مزه دار شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه باقی مانده روغن را درون تابه می ریزیم، سپس سینه مرغ را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس زمانی که سینه مرغ کاملا پخته و گریل شد، آن را از تابه خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز را درون همان تابه که سینه مرغ را گریل کردیم اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله هفتم

حالا کلم بروکلی را خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه قارچ ها را می شوییم و خشک می کنیم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس کلم بروکلی را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله کلم بروکلی را تفت می دهیم تا کاملا نرم شود، سپس قارچ را اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد، سپس تفت می دهیم تا قارچ کاملا پخته و نرم شود. در ادامه کدو سبز را می شوییم، سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم.

مرحله نهم

حالا کدو سبز را به سبزیجات درون تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا کدو سبز سرخ شود. در ادامه درب تابه را می بندیم اجازه می دهیم سبزیجات کاملا پخته و نرم شوند، سپس گوجه گیلاسی ها را می شوییم.

مرحله دهم

در این مرحله یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و گوجه گیلاسی ها را درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوجه گیلاسی ها را به صورت جداگانه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله یازدهم

حالا گوجه فرنگی گیلاسی را به همراه سینه مرغ به سبزیجات اضافه می کنیم، سپس سس سویا را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مواد را مخلوط می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم، سپس خوراک مرغ و سبزیجات را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.