طرز تهیه گل کلم پلو

طرز تهیه گل کلم پلو , دستور پخت گل کلم پلو

گل کلم پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گل کلم پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
سینه مرغ۴۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
برنج۴ پیمانه
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه گل کلم پلو

مرحله اول

برای تهیه گل کلم پلو مجلسی ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا آب پز شود.

مرحله سوم

در این مرحله گل کلم را به اندازه دلخواه خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آب اضافی گل کلم کاملا خارج شود، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گل کلم را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گل کلم نیم پز شود. در همین حین سینه مرغ را پس از پخت از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم، سپس به گل کلم اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها از بین برود و رنگ رب گوجه فرنگی باز شود. در ادامه برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله هفتم

حالا آب مرغ را به همراه برنج و روغن مایع به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه تبخیر شود.

مرحله هشتم

در این مرحله زمانی آب اضافی درون قابلمه کشیده شد، درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی آن می گذاریم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم گل کلم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس گل کلم پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.