طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ , دستور پخت کوکو سبزی با مرغ

کوکو سبزی با مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکو۱ کیلو گرم
تخم مرغ۵ عدد
سینه مرغ۴۰۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری
پیاز داغبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
زرشکبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با مرغ ساده ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نواری نازک برش می زنیم، سپس درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر را به همراه زعفران دم کرده، فلفل سیاه و نمک به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با گوشت مرغ ترکیب شوند. در ادامه روی کاسه حاوی سینه مرغ را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه سبزی کوکو ( تره، پیازچه و اسفناج) را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی سبزی کوکو کاملا خارج شود. در ادامه سبزی کوکو را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و آرد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه به سبزی کوکو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی حرارت ملایم شلعه پخش کن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس نصف مایه کوکو را درون آن اضافه می کنیم. در ادامه روی کوکو را با زرشک و پیاز داغ می پوشانیم، سپس مابقی مایه کوکو را روی آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله برش های سینه مرغ را به صورت گل روی مایه کوکو قرار می دهیم، سپس تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم یک طرف کوکو کاملا سرخ و مغز پخت شود.

مرحله هشتم

حالا زمانی که یک طرف کوکو سبزی کاملا سرخ شد، آن را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن سرخ و مغز پخت شود. در ادامه حرارت را خاموش می کنیم، سپس کوکو سبزی را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم.

مرحله نهم

در این مرحله کوکو سبزی با مرغ را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های آن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کوکو سبزی با مرغ را به همراه گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.