طرز تهیه کیک کارامل

طرز تهیه کیک کاراملی کاکائویی طرز تهیه کیک کاراملی ساده فیلم طرز تهیه کیک کاراملی طرز تهیه کیک کاراملی در قابلمه کیک کاراملی آشپزخانه کوچک من کیک خیس کاراملی معصومه رسولی طرز تهیه کیک کاراملی ترکیه ای طرز تهیه کیک کاراملی بدون فر

کیک کارامل یکی از انواع کیک های مجلسی و خوشمزه بین المللی است که معمولا در کافه ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کارامل در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک کارامل
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
پودر کارامل۱ بسته
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کارامل

مرحله اول

برای تهیه کیک کاراملی خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه روغن و شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس پودر کارامل را به مخلوط شیر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط کارامل را مجددا با دور تند همرن برقی هم می زنیم تا ذرات کارامل درون شیر حل شود. در ادامه ۱ لیوان از مایه کارامل جدا می کنیم، سپس تخم مرغ ها را دانه دانه ها به مخلوط کارامل اضافه می کنیم و با دور تند همرن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم.

مرحله ششم

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس آنرا درون قالب به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کارامل را روی کیک به صورت پخش می ریزیم، سپس قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم سس به خورد کیک برود. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت روی کیک کارامل را به سلیقه خود با پودر نارگیل و پودر پسته تزئین می کنیم، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کیک کاراملی را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.