طرز تهیه کیک موکا

طرز تهیه کیک موکا دو رنگ فیلم طرز تهیه کیک موکا شکلاتی طرز تهیه کیک موکا بدون فر طرز تهیه کیک موکا برای خامه کشی کیک موکا معصومه رسولی کیک موکا کوکپد کیک موکا خیس کیک موکا شف طیبه

کیک موکا یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه کافی شاپی است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موکا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک موکا
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
شیر⅔ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
پودر‌کاکائو۱ قاشق سوپخوری
پودر نسکافه۱ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم سس شکلات
شیر۱ لیوان
آرد۱ و نیم قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک موکا

مرحله اول

برای تهیه کیک موکای ساده در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به همراه پودر نسکافه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا پودر نسکافه درون شیر حل شود. در ادامه اجازه می دهیم مخلوط شیر کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در همین حین سس شکلات را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو و پودر نسکافه درون الک می ریزیم، سپس روی شیر الک می کنیم. در ادامه شکر را به مخلوط شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا سس شکلات را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد. در ادامه سس شکلات را از روی حرارت بر می داریم، سپس خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه درون سس حل شود، سپس اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را تست می کنیم، برای این منظور ابتدا یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله دوازدهم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم. در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سس شکلات را روی آن می ریزیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 16 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.