طرز تهیه کیک زبرا

طرز تهیه کیک زبرا در قابلمه مرحله به مرحله کیک زبرا چند رنگ طرز تهیه کیک زبرا برای ۸ نفر طرز تهیه کیک زبرا بدون فر طرز تهیه کیک زبرا با آب طرز تهیه کیک زبرا برای ۱۰ نفر بدون فر طرز تهیه کیک زبرا برای ۲۰ نفر طرز تهیه کیک زبرا تصویری

کیک زبرا یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که به دلیل اینکه بافتی شبیه به پوست گورخر دارد با این نام شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زبرا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک زبرا
آرد۲ و نیم لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد

طرز تهیه کیک زبرا

مرحله اول

برای تهیه کیک زبرای خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع و شیر را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه به یک قسمت پودر کاکائو را اضافه می کنیم و مجددا به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو درون مایه کیک پخش شود و تغییر رنگ بدهد.

مرحله ششم

حالا به قسمت دیگر مایه کیک ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم و مجددا با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به ترتیب ۳ قاشق غذاخوری از مایه کیک ساده درون قالب می ریزیم، سپس ۳ قاشق غذاخوری از مایه کیک کاکائویی روی مواد ساده اضافه می کنیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مایه کیک تمام شود.

مرحله هشتم

حالا با یک سیخ چوبی یا خلال دندان درون مایه کیک می چرخانیم تا کیک طرح دار شود. در ادامه قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.