طرز تهیه کیک کاسترد

کیک شکلاتی با کرم کاسترد طرز تهیه کیک کاسترد ژله ای طرز تهیه کیک کاسترد بدون فر طرز تهیه کاسترد کیک کاسترد با ماست با پودر کاسترد چی میشه درست کرد کیک کاسترد جادویی

کیک کاسترد از کیک های خوشمزه و ساده خانگی است که معمولا برای میان وعده یا دورهمی های دوستانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کاسترد در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک کاسترد
تخم مرغ۴ عدد
شکر۲۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق مربا خوری
روغن مایع¾ پیمانه
شیر¾ پیمانه
پودر کاسترد۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
آرد۲۵۰ گرم
مواد لازم کرم کاسترد
شیر۱ لیوان
پودر کاسترد۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک کاسترد

مرحله اول

برای تهیه کیک کاسترد خوشمزه ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا روشن و کش دار شود. وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را در حد ترکیب شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم، سپس شیر را به آن اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاسترد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک کاسترد را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا قالب را با کره سرد چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در همین حین مواد کرم کاسترد را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه پودر کاسترد، شکر و زعفران درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط شیر را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شده، سپس ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه مخلوط شیر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا کرم کاسترد به غلظت فرنی برسد.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که کرم کاسترد به غلظت مطلوب رسید از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس آن را از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کرم کاسترد را روی کیک می ریزیم و به دلخواه تزئین می کنیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.