طرز تهیه کتلت تن ماهی

طرز تهیه کتلت تن ماهی با سیب زمینی طرز تهیه کتلت تن ماهی با ذرت طرز تهیه کتلت ماهی جنوبی کتلت تن ماهی نی نی سایت طرز تهیه کتلت ماهی حسون طرز تهیه تن ماهی با سبزیجات طرز تهیه غذا با ماهی تن کتلت تن ماهی نواب ابراهیمی

کتلت تن ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ای است که با تن ماهی درست می شود و زمان زیادی برای تهیه آن نیاز نیست، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنسرو تن ماهی۱ قوطی
تخم مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
پیازچه۳ قاشق خوری
جعفری۲ قاشق خوری
شوید۳ قاشق غذاخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
گوجه فرنگیبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه کتلت تن ماهی مجلسی ابتدای کار شوید را به همراه جعفری و پیازچه می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند. در ادامه پس از گذشت این زمان کنسرو تن ماهی را درون آبکش می ریزیم تا روغن اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم تن ماهی کاملا خنک شود. در ادامه سبزی های معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شوند، سپس سبزی معطر را به همراه نمک، فلفل سیاه و آرد به تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا تن ماهی را ریش ریش می کنیم، سپس به تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد کتلت یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد کتلت با قاشق بر میداریم و درون تابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم، سپس به همین ترتیب کتلت های تن ماهی را آماده می کنیم. در ادامه کتلت های سرخ شده را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به صورت دلخواه خرد می کنیم و به همراه شوید به عنوان دور چین کنار کتلت ها قرار می دهیم. در آخر کتلت تن ماهی را به همراه نان تازه و سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.