طرز تهیه املت هندی

طرز تهیه املت هندی , دستور پخت املت هندی

املت هندی یکی از غذاهای بسیار ساده و خوشمزه کشور هند است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت هندی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
گشنیز۳ قاشق غذاخوری
سرکه۲ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن، پاپریکا و تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه املت هندی

مرحله اول

برای تهیه املت هندی ساده ابتدای کار فلفل دلمه ای قرمز را می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه گشنیز را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و مجددا تفت می دهیم تا زردچوبه سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه فلفل دلمه ای به پیاز اضافه می کنیم. در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک، فلفل پاپریکا، فلفل سیاه، تخم گشنیز و سرکه را به مواد اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و درب تابه را می بندیم تا مواد ۲ دقیقه تفت بخورند. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شد، آن را به مواد درون تابه اضافه می کنیم و درب تابه را مجددا می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم تخم مرغ کاملا ببندد، سپس املت هندی را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 29 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.