طرز تهیه کیک قیسی

طرز تهیه کیک قیسی , دستور پخت کیک قیسی

کیک قیسی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قیسی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک قیسی
قیسی۱۰۰ گرم
کره یا مارگارین نرم۱۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲۴۰ گرم
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
نمک⅛ قاشق مرباخوری
پودر جوز هندی½ قاشق مرباخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
ماست شیرین و رقیق۱۶۰ گرم
جوش شیرین۱ قاشق مرباخوری
مغز گردو⅓ فنجان

طرز تهیه کیک قیسی

مرحله اول

برای تهیه کیک قیسی مجلسی ابتدای کار قیسی را به همراه مغز گردو به صورت ریز خرد می کنیم، سپس کره یا مارگارین را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت ۲ دقیقه تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن هر تخم مرغ مخلوط کره را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا ماست را به همراه جوش شیرین درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را به همراه نمک، بکینگ پودر، پودر جوز هندی و پودر دارچین درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک و ماست را به تناوب به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه گردو و قیسی خرد شده را درون مایه کیک می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت کیک را تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.