طرز تهیه شیرینی اشکی

طرز تهیه شیرینی اشکی در توستر طرز تهیه شیرینی اشکی با پیمانه طرز تهیه شیرینی اشکی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی اشکی بدون فر فیلم طرز تهیه شیرینی اشکی طرز تهیه شیرینی اشکی بدون همزن طرز تهیه شیرینی اشکی در فر طرز تهیه شیرینی اشکی آشپزخانه کوچک من

شیرینی اشکی یکی از انواع شیرینی های ساده ایرانی است که معمولا برای عید نورز درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی اشکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی اشکی
آرد۱ و ⅓ لیوان
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی اشکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی اشکی مجلسی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله کره را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی کره الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و به همراه وانیل به کره اضافه می کنیم، سپس مجددا به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کنترل شده به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم و زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید خمیر شیرینی را زیاد ورز ندهید به دلیل آن که به روغن می افتد. در ادامه درون یک تابه مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. در ادامه مقداری از خمیر شیرینی بر می داریم، سپس در دست رول می کنیم و دو طرف خمیر را به هم می چسبانیم. حالا خمیرها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و روی تابه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بمانند تا اطراف آن ها کاملا طلایی شود. در ادامه پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در نهایت درب تابه را بر می داریم و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه شیرینیی های خنک شده را از تابه جدا می کنیم، سپس با شکلات آب شده، پودر نارگیل و پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 اردیبهشت 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.