طرز تهیه کتلت تره فرنگی

طرز تهیه کتلت تره فرنگی , دستور پخت کتلت تره فرنگی

کتلت تره فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رژیمی بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تره فرنگی۵ عدد
هویج۳ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سوخاری۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کتلت تره فرنگی ساده ابتدای کار گوشت را به تکه کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه تره فرنگی را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی تره فرنگی کاملا خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه هویج ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت درشت رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تره فرنگی را به همراه هویج، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آرد سوخاری و تخم مرغ به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا روی مواد کتلت را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت ابن زمان مواد کتلت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مواد کتلت بر می داریم و در دست فرم می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت کتلت های فرم داده شده را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه کتلت تره فرنگی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه خیارشور، سس دلخواه، گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.