طرز تهیه شامی سیب زمینی

طرز تهیه شامی ساده با سیب زمینی طرز تهیه شامی گوشت و سیب زمینی طرز تهیه شامی سیب زمینی بدون گوشت طرز تهیه شامی سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

شامی سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۶ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد نخودچیبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه شامی سیب زمینی ساده ابتدای کار ۴ عدد سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها آب پز شوند.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که سیب زمینی ها کاملا مغز پخت شدند حرارت را خاموش می کنیم، سپس سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی های پخته شده را می کوبیم تا کاملا پوره شوند. در ادامه پوست سیب زمینی های باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به سیب زمینی پخته شده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون کاسه حاوی سیب زمینی پخته چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم و به مواد شامی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه آرد نخودچی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد شامی اضافه می کنیم، سپس به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شده و مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله ششم

حالا روی مواد شامی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان مواد شامی را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مواد شامی بر می داریم و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت شامی ها را درون تابه قرار می دهیم و به طور کامل سرخ می کنیم. در ادامه شامی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.