طرز تهیه همبرگر گیاهی

طرز تهیه همبرگر گیاهی با عدس طرز تهیه همبرگر گیاهی با لوبیا قرمز طرز تهیه همبرگر گیاهی با سویا طرز تهیه همبرگر گیاهی با کینوا طرز تهیه همبرگر وگان برگر گیاهی با سیب زمینی همبرگر گیاهی مک دونالد همبرگر گیاهی آماده

همبرگر گیاهی یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر گیاهی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
لوبیا سیاه۲ فنجان
کینوا¼ فنجان
پیاز۱ عدد کوچک
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
تخم کتان۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو¼ لیوان
نمک دریایی و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه همبرگر گیاهی

مرحله اول

برای تهیه همبرگر گیاهی به روش ساده ابتدای کار لوبیا سیاه را می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای که روی لوبیا را بگیرد آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ لوبیا سیاه بهتر گرفته شود در طی این مدت ۲ تا ۳ مرتبه آب آن را عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان کینوا را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم کینوا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه تخم کتان را با ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا خیس بخورد. در ادامه لوبیا سیاه را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا لوبیا سیاه را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم لوبیا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن زیتون درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، سیر را به آن اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه زمانی که لوبیا سیاه کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و لوبیا را درون آبکش می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که کینوا کاملا پخت و آب آن به طور کامل کشیده شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس به همراه لوبیا سیاه و تخم کتان درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با کمک گوشت کوب می کوبیم تا مواد کاملا له شوند.

مرحله هشتم

حالا مغز گردو را با چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه نمک دریایی، فلفل سیاه و مخلوط پیاز داغ و سیر داغ به مخلوط لوبیا سیاه و کینوا اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله نهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مواد را به شکل همبرگر حالت داده و روی آن قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم همبرگر به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان همبرگر را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت همبرگر را بین نان مخصوص همبرگر قرار می دهیم، سپس به دلخواه نسبت به ذائقه خود مقداری آووکادو، گوجه فرنگی، جوانه کلم بروکلی و کاهو بین نان قرار می دهیم. در آخر همبرگر را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.