طرز تهیه شامی کباب با رب انار

طرز تهیه شامی کباب با رب انار , دستور پخت شامی کباب با رب انار

شامی کباب با رب انار از غذاهای سنتی و خوشمزه کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی کباب با رب انار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ شده۴۰۰ گرم
آرد نخودچی۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب انار خانگی۳ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد متوسط
جعفری و گشنیز۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
 زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی کباب با رب انار

مرحله اول

برای تهیه شامی کباب با رب انار ساده ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس داخل چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه آرد نخودچی به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه جعفری و گشنیز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

حالا جعفری و گشنیز را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه مخلوط گوشت را با دست ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مواد شامی بر می داریم، سپس به شکل دلخواه فرم می دهیم.

مرحله پنجم

حالا شامی ها را درون تابه قرار می دهیم، سپس سرخ می کنیم. در ادامه سس شامی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت ۳۰ ثانیه رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه رب انار را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله آب لیمو ترش تازه را به همراه ۱ لیوان آب جوش به سس اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم سس جوش بیاید. در ادامه شامی ها را درون سس قرار می دهیم، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۱۵ دقیقه شامی ها را درون سس بر می گردانیم تا طرف دیگر آن درون سس پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان شامی ها را از سس خارج می کنیم، سپس به همراه کته و سس رب انار سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.