طرز تهیه شیرینی وینی

طرز تهیه شیرینی وینی , دستور پخت شیرینی وینی ساده وانیلی

شیرینی وینی یکی از معروف ترین شیرینی های اروپایی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی وینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی وینی
پودر قند۵۰ گرم
آرد شیرینی پزی۱۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ۲۰ گرم
نمک۱ پنس
وانیل¼ قاشق چایخوری
کره قنادی یا کره پاستوریزه۱۲۵ گرم

طرز تهیه شیرینی وینی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی وینی به روش مجلسی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا نمک را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه کره را درون یک کاسه جداگانه اضافه می کنیم، سپس پودر قند و وانیل را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر قند و وانیل را روی کره الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را به کره اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا آرد قنادی را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مایه شیرینی آماده شود. در ادامه خمیر را درون قیف ماسوره ای می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه شیرینی را به صورت گل درون سینی پایپ می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم مایه شیرینی به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا حالت اصلی خود را حفظ کند.

مرحله هفتم

حالا پس از گذشت این زمان سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

به دلیل اینکه بافت شیرینی های خیلی نرم و لطیف است اجازه می دهیم آنها به طور کامل خنک شوند، سپس آنها را به آرامی درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 9 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.