طرز تهیه سس مارینارا

طرز تهیه سس مارینارا طرز تهیه سس سیر پیتزا ایتالیایی طرز تهیه سس رستورانی طرز تهیه سس پامادورو طرز تهیه سس اسپاگتی

سس مارینارا یکی از انواع سس های خوشمزه ایتالیایی است که در تهیه انواع غذاها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مارینارا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
روغن زیتون½ پیمانه
سیر۴ حبه
پوره گوجه فرنگی۵ عدد
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد متوسط
بازیلیکو یا ریحان تازه۱ دسته

طرز تهیه سس مارینارا

مرحله اول

برای تهیه سس مارینارا به روش ایتالیایی ابتدای کار گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کاملا پوره شود.

مرحله دوم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم، سپس بلافاصله سیر را می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود، سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم. در ادامه نمک، پودر آویشن و فلفل قرمز را به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و ریشه آن را جدا می کنیم. در ادامه روی پیاز یک برش یه صورت بعلاوه ایجاد می کنیم، سپس درون سس پوره گوجه فرنگی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم پیاز به مدت ۳۰ دقیقه درون سس بپزد و پس آن پیاز را خارج می کنیم. در ادامه ساقه های ریحان را با نخ به هم می بندیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله به صورتی که ساقه های ریحان خارج از قابلمه باشد برگ های ریحان را درون سس قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ریحان به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون سس بماند و پس از آن ریحان را از سس خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس سس مارینارا را درون آن می ریزیم. از این سس خوشمزه می توانیم برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی مثل پاستا، اسپاگتی، لازانیا، پیتزا و … استفاده کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.