طرز تهیه یرالما یومورتا

طرز تهیه یرالما یومورتا , دستور پخت یرالما یومورتا

یرالما یومورتا یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شهر تبریز است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یرالما یومورتا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
تخم مرغ۴ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
کره۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه یرالما یومورتا

مرحله اول

برای تهیه یرالما یومورتا به روش تبریزی ابتدای کار مقداری سنگ نانوایی سنگک تهیه می کنیم، سپس می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را به صورت کامل و تمیز می شوییم، سپس روی سنگ ها قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها کاملا مغز پخت و نرم شوند. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس درب آن را محکم گره می زنیم.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه مناسب حاوی آب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس تخم مرغ ها را درون قابلمه می گذاریم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم تخم مرغ ها به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم، سپس با جعفری خرد شده مخلوط می کنیم. در ادامه زمانی که سیب زمینی ها کاملا پخته شدند، حرارت را خاموش می کنیم، سپس یک نان لواش روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی ها را روی نان قرار می دهیم، سپس با گوشت کوب می کوبیم تا روی نان کاملا له و پوره شوند. در ادامه مقداری کره روی سیب زمینی ها می مالیم تا با حرارت سیب زمینی کاملا ذوب شود و به خورد پوره سیب زمینی برود.

مرحله هفتم

در این مرحله تخم مرغ ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای یا مکعبی برش می زنیم. در ادامه تخم مرغ خرد شده را به همراه پیاز جعفری روی پوره سیب زمینی می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت مقداری نمک و فلفل سیاه به صورت پخش روی غذا می ریزیم و پس از آن نان را به صورت لقمه رول می کنیم. در ادامه یرالما یومورتا را نسبت به ذائقه خود به همراه خیارشور، گوجه فرنگی، کره و دوغ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.