طرز تهیه حلوای شیره خرما

طرز تهیه حلوای شیره خرما با شیره خرما چی درست کنم نی نی سایت فیلم حلوا با شیره خرما

حلوای شیره خرما از حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیره خرما در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیره خرما
آرد گندم۲ پیمانه
شیره خرما۱ پیمانه
آب½ فنجان
گلاب½ فنجان
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ پیمانه

طرز تهیه حلوای شیره خرما

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیره خرما در ابتدای کار شهد آن را آماده می کنیم، برای این منظور شیره خرما را به همراه آب، گلاب، زعفران دم کرده و پودر هل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید شهد جوش نیاید در حد گرم شدن کفایت می کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و درون تابه الک می کنیم، سپس آنرا به مدت حدودا ۳۰ دقیقه به آرامی تفت می دهیم تا بوی خامی آن به طور کامل از بین برود. تفت دادن را تا زمانی که آرد کمی تغییر رنگ دهد ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه مجددا آرد را درون الک می ریزیم و درون تابه الک می کنیم، سپس روغن مایع را به حلوا اضافه می کنیم. حلوا را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت تفت می دهیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان شهد شیره خرما را به تدریج به حلوا اضافه می کنیم، سپس تند تند هم می زنیم تا شهد جذب حلوا شود. پس از اینکه حلوا یکدست شد، آنرا به صورت گهواره ای درون تابه حرکت می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه حلوا از دیواره های تابه جدا شد، آنرا از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم از حرارت آن کمی کاسته شود. در ادامه حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با پودر نارگیل و کنجد تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.