طرز تهیه جوجه کباب با استخوان

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان طرز تهیه جوجه کباب با استخوان جوادجوادی طرز تهیه جوجه کباب با ران مرغ طرز تهیه جوجه استخوان

جوجه کباب با استخوان یکی از انواع کباب های اصیل و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب با استخوان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ کامل۱ عدد
زعفران دم کرده½ قاشق چایخوری
روغن مایع⅓ لیوان
ماست۳ قاشق غذاخوری
سس سفید۳ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ قاشق غذاخوری سر پر
پیاز۲ عدد بزرگ
کرهبه مقدار کافی
سس خردل۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب با استخوان ساده ابتدای کار سینه و ران مرغ را به صورت کبابی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی گوشت مرغ را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا زعفران به خورد مرغ رفته و به خوبی رنگ بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا روغن به گوشت مرغ آغشته شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ درون یخچال به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا سس جوجه را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا ماست را به همراه سس سفید و سس خردل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت سس و ماست باز شده و ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آب لیمو ترش تازه را به همراه نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم و سس را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا گوشت مرغ را ماساژ می دهیم تا سس به خورد آن برود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم و پس از آن به گوشت مرغ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مجددا روی کاسه حاوی مواد جوجه کباب را می پوشانیم و اجازه می دهیم مواد جوجه کباب به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا تکه های جوجه را به صورت یکدست به سیخ می کشیم، سپس ذغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را روی منقل می چینیم. در ادامه سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا جوجه ها به صورت یکدست بپزند.

مرحله نهم

در نهایت برای خوشرنگ تر و خوش طعم تر شدن جوجه ها مقداری کره را ذوب می کنیم، سپس با برس روی آن ها می مالیم. در آخر جوجه کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه گوجه فرنگی کبابی و پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.