طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو

طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو ساده طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو با مرغ طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو بدون گوشت لوبیا چشم بلبلی پلو دونفره لوبیا چشم بلبلی پلو با کشمش لوبیا چشم بلبلی پلو شیرازی لوبیا چشم بلبلی پلو با رب گوجه

لوبیا چشم بلبلی پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
لوبیا چشم بلبلی۱ لیوان
شوید خشک½ لیوان
برنج۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
زعفران دم کرده (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو

مرحله اول

برای تهیه لوبیا چشم بلبلی پلو به روش ساده ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۸ تا ۹ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان لوبیا چشم بلبلی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه مقداری آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم لوبیا چشم بلبلی به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس پیاز را به همراه مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم گوشت روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را می شوییم، سپس به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکش می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله ته دیگ دلخواه را درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم. در ادامه مقداری لوبیا چشم بلبلی به همراه گوشت چرخ کرده و شوید خشک به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

حالا مجددا روی مواد را با برنج می پوشانیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه روی قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله یازدهم

در نهایت قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان پلو را درون قابلمه مخلوط می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.