طرز تهیه خورش اسپناساک

طرز تهیه خورش اسپناساک , دستور پخت خورش اسپناساک

خورش اسپناساک یکی از انواع غذاهای سنتی استان مازندران است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اسپناساک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
اسفناج تازه۱ کیلو گرم
سبزیجات معطر۳۰۰ گرم
سیر۳ تا ۴ حبه
پیاز۲ عدد متوسط
هویج۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
آب نارنجبه مقدار کافی
تخم مرغ۳ عدد

طرز تهیه خورش اسپناساک

مرحله اول

برای تهیه خورش اسپناساک به روش مازندرانی ابتدای کار اسفناج را به همراه سبزیجات معطر (جعفری، گشنیز، تره و نعنا) می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله دوم

حالا گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس سبزیجات را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله سیر و پیاز را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شده و عطر سیر آزاد شود.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد و پس از آن اسفناج را به همراه سبزیجات معطر به گوشت اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حرارت را زیاد می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزیجات تغییر رنگ بدهند. در ادامه به اندازه کافی آب جوش اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ ساعت روی حرارت بماند تا گوشت کاملا پخته شود.

مرحله ششم

حالا هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت هویج را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم هویج کاملا پخته و نرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان تخم مرغ ها را به خورش می افزاییم، سپس بدون هم زدن اجازه می دهیم تخم مرغ ها درون خورش ببندند. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در نهایت بسته به نوع سلیقه مقداری آب نارنج به خورش اضافه می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش اسپناساک را به همراه پلو زعفرانی و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.