طرز تهیه تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب ساده طرز تهیه تاس کباب به طرز تهیه تاس کباب با گوشت گوسفندی طرز تهیه تاس کباب ساده با گوشت چرخ کرده طرز تهیه تاس کباب تهرانی طرز تهیه تاس کباب اصفهانی طرز تهیه تاس کباب با برنج

تاس کباب یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاس کباب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
هویج۳ عدد
به۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
پیاز۳ عدد
سیب زمینی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۳قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
آبغوره۳ قاشق غذاخوری
آب جوش۴ لیوان
آلو بخارابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایع و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه تاس کباب

مرحله اول

برای تهیه تاس کباب خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به صورت تکه های بزرگ خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می چینیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای برش می زنیم، سپس روی تکه های گوشت می چینیم.

مرحله دوم

حالا پوست هویج را جدا می کنیم و پس از شستشو به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس به همراه آلو بخارا روی برش های پیاز می چینیم. در ادامه پوست به و گوجه فرنگی را جدا می کنیم و گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه به را به شکل مکعبی خرد کرده و به همراه گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه حاوی رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها از بین برود. زمانی که رب گوجه فرنگی رنگ باز کرد آب جوش را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم سس رب گوجه فرنگی کمی جوش بخورد، سپس روی مواد درون قابلمه اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۳ ساعت گوشت و باقی مواد کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و پس از شستن آن را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سیب زمینی کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

زمانی که سیب زمینی کاملا نرم و پخته شد، برای چاشنی غذا و طعم دهی بهتر آبغوره را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تاس کباب به مدت ۱۰ دقیقه دیگر جوش بخورد تا آماده سرو شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس تاس کباب را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. در پایان تاس کباب را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.