طرز تهیه کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی رزا منتظمی فیلم طرز تهیه کباب حسینی طرز تهیه کباب حسینی دونفره طرز تهیه کباب حسینی در فر کباب حسینی اصفهان طرز تهیه کباب حسینی با مرغ در فر طرز تهیه کباب حسینی با بوقلمون طرز تهیه کباب حسینی با رب انار

کباب حسینی از کباب های ساده و قدیمی ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با نام های متنوعی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب حسینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوسفندی یا گوساله۵۰۰ گرم
پیاز سفید بزرگ۳ عدد
پیاز قرمز متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی متوسط۳ عدد
فلفل دلمه ای سبز و قرمز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه گوشتبه مقدار کافی
زردچوبه و دارچینبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازه یا گرد لیمو عمانیبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب حسینی

مرحله اول

برای تهیه کباب حسینی مجلسی ابتدای کار گوشت گوسفندی را به صورت تکه های یکسان مانند کباب چنجه خرد می کنیم. در ادامه پوست یکی از پیازهای سفید را جدا  کرده و می شوییم، سپس به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس گوشت های خرد شده را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه گوشت، روغن زیتون و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط گوشت را با دست به خوبی ورز می دهیم تا گوشت مزه دار شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت استراحت کند تا مزه دار شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از گذشت این زمان سیخ های چوبی را درون آب قرار می دهیم تا خیس بخورند که هنگام پخت سیخ ها نسوزند. در ادامه پوست پیاز قرمز را جدا می کنیم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را ورقه ورقه می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس برش می زنیم و دانه های آن را خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت مربعی هم اندازه پیاز خرد می کنیم. در ادامه سیخ ها را از آب خارج می کنیم، سپس گوشت را از یخچال خارج می کنیم. ابتدا یک برش از فلفل دلمه ای سبز را به سیخ می کشیم.

مرحله هفتم

به ترتیب پیاز قرمز، گوشت، دنبه، فلفل دلمه ای قرمز را یک در میان به سیخ می کشیم. به همین ترتیب تمام مواد را به سیخ می کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یکی از پیازهای سفید را به صورت خلالی خرد کرده و کف تابه می چینیم، سپس گوجه فرنگی ها را روی آن قرار می دهیم. حالا کباب ها را روی پیاز های حلقه ای قرار می دهیم، سپس سس را آماده می کنیم.

مرحله نهم

برای تهیه سس کباب ابتدا پوست پیاز باقیمانده را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. حالا رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سرخ شده و رنگ آن به طور کامل باز شود.

مرحله یازدهم

حالا ۲ لیوان آب به سس اضافه می کنیم و حرارت زیر تابه را زیاد می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده و زعفران دم کرده را به همراه پودر دارچین، آب لیمو ترش یا گرد لیمو عمانی اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم سس ریز جوش بزند تا کمی قوام پیدا کند. در ادامه سس را روی کباب ها می ریزیم و درب تابه را می بندیم. حالا باید حدودا به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان بدهیم تا تکه های گوشت به طور کامل مغز پخت شوند.

مرحله سیزدهم

پنج دقیقه پایانی پخت کباب مقداری نمک اضافه می کنیم. در نهایت سیخ های کباب را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس سس باقیمانده را روی کباب ها می ریزیم و به سلیقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.