طرز تهیه سس کچاپ

طرز تهیه سس کچاپ مهرام طرز تهیه سس کچاپ خانگی با رب گوجه طرز تهیه سس کچاپ شیرین فیلم طرز تهیه سس کچاپ طرز تهیه سس کچاپ نی نی سایت طرز تهیه سس کچاپ تند طرز تهیه سس کچاپ با رب گوجه نی نی سایت طرز تهیه سس کچاپ موشکی دلپذیر

سس کچاپ یکی از انواع سس های معروف و پر مصرف در جهان است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس کچاپ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم سس کچاپ
آب۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سر پر
سرکه سفید½ لیوان
رب گوجه فرنگی½ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
عسل یا گلوکز (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سیراز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
پودر پیاز، پاپریکا و پودر آویشناز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس کچاپ

مرحله اول

برای تهیه سس کچاپ رستورانی در ابتدای کار آب را به همراه نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته و به صورت مداوم هم می زنیم تا نشاسته درون آب حل شود، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سرکه را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، پودر آویشن و رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا مواد کمی غلیظ شوند. در ادامه گلوکز را برای براق شدن سس اضافه می کنیم.

مرحله سوم

لازم به ذکر است در صورتی که گلوکز را حذف کردید، مقدار شکر را کمی افزایش بدهید. در ادامه شکر را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا ذرات شکر درون سس حل شده، و غلظت سس کمی بیشتر شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید به دلیل آن که غلظت سس پس از نگهداری درون یخچال بیشتر می شود و به همین دلیل اجازه ندهید بافت سس بیش از حد غلیظ شود. زمانی که سس به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم سس در فضای آشپزخانه بماند تا با دمای آن با محیط کاملا هماهنگ شود. زمانی که سس خنک شد آن را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس درون یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که زمان نگهداری این سس در یخچال به دلیل دارا نبودن مواد نگهدارنده حدود ۱ ماه می باشد. در صورت تمایل می توانیم به جای رب گوجه فرنگی از پوره گوجه فرنگی در تهیه این سس استفاده کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.