طرز تهیه دمپخت شوید باقلا

طرز تهیه دمپخت شوید باقلا , دستور پخت دمپخت شوید باقلا با گوشت

دمپخت شوید باقلا یکی از انواع غذاهای اصیل شمال کشورمان است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت شوید باقلا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج۳ پیمانه
باقالی۱ پیمانه
شوید تازه۱ پیمانه
سیر۱ بوته
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه دمپخت شوید باقلا

مرحله اول

برای تهیه دمپخت شوید باقلا خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته، سپس درون یک کاسه حاوی آب و نمک می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب و نمک بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. زمانی که آب به نقطه جوش رسید، باقالی را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان باقالی را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه شوید را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله شوید خرد شده را می افزاییم. در ادامه شوید را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی زردچوبه از بین رفت، باقالی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند. در ادامه برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافه اش خارج شود، سپس برنج را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا برنج را کمی تفت می دهیم و به اندازه ای که ۱ بند انگشت روی برنج را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس برنج را به صورت کته دم می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک به قابلمه می افزییم.

مرحله هفتم

زمانی که آب اضافی درون قابلمه تبخیر شد بوته سیر را در مرکز پلو قرار داده و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. در ادامه دم کنی را روی قابلمه قرار می دهیم و روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان دمپخت شوید باقلا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه ماهیچه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.