طرز تهیه بستنی مگنوم

طرز تهیه بستنی مگنوم بدون خامه طرز تهیه بستنی خانگی طرز تهیه بستنی مگنوم بدون نشاسته ذرت بستنی مگنوم اصل طرز تهیه بستنی مگنوم بدون ثعلب طرز تهیه بستنی مگنوم شکلاتی

بستنی مگنوم یکی از انواع بستنی های محبوب و پرطرفدار بین همه رده های سنی است که با ترکیبات ساده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی مگنوم در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بستنی مگنوم
شیر۱ پیمانه
شکر⅔ پیمانه
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سرپر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای روکش بستنی
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خلال بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه بستنی مگنوم

مرحله اول

برای تهیه بستنی مگنوم خانگی در ابتدای کار شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی نزدیک شود. زمانی که مخلوط شیر غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس وانیل را به همراه خامه صبحانه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد درون قابلمه را مخلوط می کنیم تا با هم کاملا مخلوط و یکدست شوند. حالا از مایه بستنی تا نیمه لیوان های یکبار مصرف پر کرده و به مدت ۱ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا مایه بستنی کمی ببندد.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان لیوان ها را از فریزر خارج کرده، سپس چوب بستنی ها را در میان مایه بستنی فرو می کنیم. در ادامه مجددا لیوان ها را به مدت ۱۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی ها کاملا سفت شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان، روکش بستنی ها را درست می کنیم، برای این منظور شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد کرده و درون یک کاسه مقاوم در برابر حرارت می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخاری کتری قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا شکلات را بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. زمانی که شکلات آب شده غلیظ و سفت بود مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده، سپس مخلوط کنید. در ادامه کاسه را از روی حرارت بر می داریم و مقداری خلال بادام درون کاسه می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه شکلات را مخلوط کرده، سپس لیوان ها را از فریزر خارج می کنیم. حالا لیوان های یکبار مصرف را با قیچی کات کرده، سپس بستنی ها را از آن خارج می کنیم و با قاشق از مخلوط شکلات روی بستنی ها می ریزیم.

مرحله هشتم

زمانی که روکش شکلات بستنی ها را کاملا کاور کرد، درون یک ظرف مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بستنی ها را درون آن می چینیم. در ادامه مجددا بستنی ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله نهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که روکش بستنی ها کاملا منجمد شد، بستنی ها را از فریزر خارج کرده و درون ظرف مناسب سرومان قرار می دهیم. در نهایت بستنی های مگنوم را در روزهای گرم تابستانی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.