طرز تهیه میگو پلو

طرز تهیه میگو پلو با شوید طرز تهیه میگو پلو شیرازی طرز تهیه میگو پلو عربی طرز تهیه میگو پلو با سیب زمینی طرز تهیه میگو پلو ساده و خوشمزه طرز تهیه میگو پلو بوشهری دانلود طرز تهیه میگو پلو طرز تهیه میگو پلو بدون سبزی

میگو پلو یکی از انواع غذاهای سنتی کشورمان است که با دستور پخت های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
گشنیز تازه۱ پیمانه
برنج۴ پیمانه
زردچوبه و پودر سیرهر کدام ۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین و ادویه پلوییهر کدام ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا و فلفل سیاههر کدام ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه میگو پلو

مرحله اول

برای تهیه میگو پلو خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس زردچوبه را به همراه نمک، پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا گرفته شود.

مرحله سوم

در ادامه یک شکاف ریز پشت کمر میگوها ایجاد کرده و رگ سیاه رنگ را از آن جدا می کنیم، سپس میگوها را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه شان خارج شود. حالا میگوها را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

میگوها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهند، سپس مقداری زعفران دم کرده به تابه می افزاییم و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید زمان مناسب برای تفت دادن میگوها ۲ الی ۳ دقیقه است.

مرحله پنجم

بیش از ۲ تا ۳ دقیقه تفت دادن باعث سفت شدن میگوها می شود. در ادامه گشنیز را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله ششم

زمانی که آب به نقطه جوش رسید، برنج را شسته و به همراه مقداری نمک به قابلمه حاوی آب جوش می افزاییم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله هفتم

در ادامه ۲ دقیقه آخر پخت گشنیز را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از گذشت این مدت یک دانه برنج را بین دو انگشت له کرده، زمانی که اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشته قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا برنج را آبکشی می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و مقداری روغن مایع و زعفران دم کرده درون آن می ریزیم. در ادامه ته دیگ دلخواهمان را کف قابلمه فیکس کرده و یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از مخلوط میگو، پودر دارچین و ادویه پلویی به صورت پخش روی برنج می ریزیم، سپس روی آنرا مجددا با برنج پوشانده و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله دهم

در ادامه دم کنی را روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم. حالا اجازه می دهیم میگو پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و میگوها را روی آن قرار می دهیم. در ادامه میگو پلو را به همراه سیر ترشی یا سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.