طرز تهیه خورش نخود فرنگی

طرز تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده فیلم خورش نخود فرنگی خورش نخود فرنگی و هویج خورشت مرغ و نخود سبز خورش نخود فرنگی نی نی سایت خورش نخود فرنگی و شوید خورش نخود فرنگی بدون گوشت خورش نخود فرنگی برای دو نفر

خورش نخود فرنگی یکی از انواع خورش های مجلسی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۸۰۰ گرم
نخود فرنگی۱ لیوان
پیاز۲ عدد درشت
هویج۲ عدد
آب جوش۱ لیوان
سیب زمینی۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه در ابتدای کار پیاز ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خرد شده را درون قابلمه ریخته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه تکه های سینه و ران مرغ را درون قابلمه قرار داده، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

زمانی که گوشت سینه و ران مرغ سفید شد، نمک را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی به قابلمه افزوده، سپس تفت می دهیم تا تکه های گوشت مرغ طلایی و رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و رنگ باز کند.

مرحله چهارم

حالا هویج را شسته و پوست آنرا کاملا جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد کرده و به همراه نخود فرنگی به قابلمه می افزاییم. در ادامه آب جوش را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم تکه های مرغ کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله ۲۰ دقیقه آخر پخت پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و پس از شستن به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. حالا گوجه فرنگی را شسته و از وسط نصف می کنیم، سپس به همراه سیب زمینی به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا برای طعم دهی بهتر خورش، آب لیمو ترش تازه را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه می افزاییم و مخلوط کرده، سپس اجازه می دهیم خورش روی حرارت بماند تا جا بیفتد. زمانی که خورش جا افتاد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در نهایت خورش نخود فرنگی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه زرشک پلو و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان. بسته به نوع ذائقه می توانید به جای گوشت مرغ از ۳۰۰ گرم گوشت گوسفندی استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.