طرز تهیه کوکو بادکوبه

طرز تهیه کوکو بادکوبه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کوکو بادکوبه عروسی طرز تهیه کوکو بادکوبه شمالی طرز تهیه بادکوبه با مرغ طرز تهیه کوکو بادکوبه با سبزی کوکو بادکوبه نی نی سایت طرز تهیه کوکو بادکوبه گیلانی کوکو بادکوبه خانم نجاتی

کوکو بادکوبه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی شمال کشورمان است که به کوکو عروس معروف است و اصالت آن متعلق به شهر گیلان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو بادکوبه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۷ عدد
زرشک۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو بادکوبه

مرحله اول

برای تهیه کوکو بادکوبه خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سیر به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستشو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا سیب زمینی را به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود، سپس از تابه خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس به همان تابه که سیب زمینی را سرخ کردیم اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و کاراملی شود. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ ها را به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود، سپس بکینگ پودر، رب گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

در ادامه سینه مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم، سپس به همراه سیب زمینی سرخ شده، پیاز کاراملی و زرشک به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه مواد کوکو را درون تابه ریخته و با قاشق درون تابه پخش می کنیم و درب تابه را می بندیم تا یک طرف کوکو کاملا پخته و سرخ شود.

مرحله هشتم

زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد، کوکو را درون تابه بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. پس از سرخ شدن کوکو آنرا درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.