طرز تهیه شیرینی یخچالی

طرز تهیه شیرینی یخچالی طرز تهیه شیرینی یخچالی بدون فر

شیرینی یخچالی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه است که برای پذیرایی در محفل های خودمونی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی یخچالی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی یخچالی
کیک شکلاتی۴۲۰ گرم
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
مغزیجات½ پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تلخ۸۰ گرم

طرز تهیه شیرینی یخچالی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی یخچالی خوشمزه در ابتدای کار کیک شکلاتی را پودر کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مغزیجات (گردو، فندق و پسته) را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پودر نارگیل را که باعث می شود شیرینی حالت خمیر نداشته باشد به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه خامه صبحانه درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه کاملا ذوب شود.

مرحله سوم

زمانی که اطراف خامه ریز جوش زد، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات تلخ را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا شکلات با گرمای خامه ذوب شده و با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط خامه را به صورت داغ به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد بافت خمیری و نرم پیدا کند. در صورتی که خمیر بدست آمده سفت بود مقداری خامه و زمانی که شل بود مقداری پودر کیک یا پودر نارگیل به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب ناودانی را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس خمیر شیرینی را درون قالب می ریزیم و با پشت قاشق کاملا منسجم می کنیم. در ادامه با باقی مانده کیسه فریزر روی شیرینی را می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا قالب را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت درون یخچال بماند تا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس شیرینی را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه شیرینی را به اندازه های دلخواه برش زده و برای تزیین، قسمت قله ای آنها را ابتدا درون شکلات آب شده، سپس درون پودر نارگیل یا پودر پسته فرو می بریم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.