طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر یوفکا طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا طرز تهیه شیرینی زبان بدون فر طرز تهیه شیرینی زبان آپارات طرز تهیه شیرینی زبان بدون خمیر هزارلا طرز تهیه شیرینی زبان گنجشکی طرز تهیه شیرینی زبان آشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیرینی زبان ویدیو

شیرینی زبان از قدیمی ترین شیرینی های ایرانی است که در گذشته به عنوان یک شیرینی مجلسی شناخته می شد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زبان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زبان
آرد۱۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۱۵ گرم
نمک۱۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۲۰ گرم
کره مخصوص شیرینی۲۰۰ گرم
کره۳۰ گرم
آب۲۲۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه شیرینی زبان

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زبان ساده در ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپرخانه قرار می دهیم و پس از آن اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه خمیر مایه را به همراه نمک و شکر به آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به آرد اضافه می کنیم، سپس کمی ورز می دهیم. در ادامه آب را به تدریج به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیر جمع شود، سپس کره را اضافه می کنیم و به ورز دادن ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد ورز دادن را متوقف می کنیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با کمک وردنه باز می کنیم، سپس کره مخصوص شیرینی را وسط خمیر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا نصف خمیر را روی کره بر می گردانیم و کره را با خمیر کاملا پوشش می دهیم. در ادامه دو طرف خمیر را با وردنه فشار می دهیم، سپس به صورت کاملا باز می کنیم و پس از آن خمیر را به صورت دوبل تا می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با یک فرچه تمیز آرد های اضافی چسبیده به خمیر را پاک می کنم و مجددا رو به دو طرف با کمک وردنه کاملا باز می کنیم. در ادامه این کار را ۳ مرتبه انجام می دهیم تا کره و خمیر کاملا یکدست شوند.

مرحله هشتم

حالا خمیر را با قر یک سانتی متر باز می کنیم، سپس با کاتر شیرینی زبان قالب می زنیم. در ادامه چند برش سطحی روی خمیر ها ایجاد می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر ها را با فاصله درون آن می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. حالا برس را به زرده تخم مرغ آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم. در ادامه روی خمیر ها را با پارچه پوشانده و به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم.

مرحله دهم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه شیرینی ها را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم، سپس به سلیقه خود با شربت بار و پودر نارگیل تزئین می کنیم. در آخر شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.