طرز تهیه مسقطی شیر

طرز تهیه مسقطی با شیر و زعفران طرز تهیه مسقطی با شیر برای دو نفر طرز تهیه مسقطی با شیر و خرما فیلم طرز تهیه مسقطی با شیر طرز تهیه مسقطی با شیر و کاکائو

مسقطی شیر یکی از انواع شیرینی های محبوب شیرازی است که با طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی شیر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مسقطی شیر
نشاسته گل۱۰۰ گرم
آب۱ پیمانه
شیر۳ پیمانه
شکر۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
کره۸۰ گرم

طرز تهیه مسقطی شیر

مرحله اول

برای تهیه مسقطی شیر خوشمزه در ابتدای کار آب را به همراه نشاسته گل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس بدون هم زدن اجازه می دهیم نشاسته درون آب حل شود. در ادامه شکر را به همراه شیر به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه درون قابلمه به غلظت فرنی نزدیک شود. زمانی که مخلوط نشاسته به غلظت فرنی رسید گلاب را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه به غلظتی برسد که حین هم زدن کف قابلمه دیده شود. زمانی که به این غلظت رسید، کره را به قابلمه اضافه کرده و بدون وقفه هم می زنیم تا مایه مسقطی جوش بیاید.

مرحله چهارم

زمانی که مایه مسقطی جوش آمد، سرعت هم زدن را دو برابر می کنیم تا مایه ته نگیرد. پس از اینکه مایه مسقطی کاملا غلیظ شد، مایه را به صورت دورانی هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله بسته به نوع سلیقه مایه مسقطی را به صورت داغ درون قیف یکبار مصرف می ریزیم، سپس درون قالب های سیلیکونی پایپ می کنیم و بلافاصله روی مسقطی ها را با قاشق چرب شده صاف می کنیم.

مرحله ششم

حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا مسقطی ها خنک شوند. پس از گذشت این زمان قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مسقطی ها کاملا سفت شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.