طرز تهیه دسر موز و بیسکویت

طرز تهیه دسر موز و بیسکویت دسر موز و بیسکویت پتی بور دسر با بیسکویت پتی بور و موز و ژله دسر ساده با شیر و بیسکویت و موز دسر موز و گردو و بیسکویت طرز تهیه دسر موزی یخچالی دسر با شیر و موز و نشاسته دسر موز و بیسکویت بدون شیر

دسر موز و بیسکویت یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لاکچری است که با رسپی های مختلفی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر موز و بیسکویت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر موز و بیسکویت
پودر ژله موز۱ بسته
آب‌ جوش۱٫۵ لیوان
موز۲ عدد
شیر۱ لیوان
بستنی وانیلی۱ لیوان
بیسکویت پتی بور۱ بسته
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر موز و بیسکویت

مرحله اول

برای تهیه دسر موز و بیسکویت خوشمزه در ابتدای کار، بستنی و شیر را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند که پس از اضافه کردن ژلاتین به آنها، مایه حالت لختگی پیدا نکند.

مرحله دوم

در این مرحله ژله موزی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب جوش را به آن اضافه کرده و کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب کتری قرار داده و بنماری می کنیم تا ذرات ژله به طور کامل حل شوند.

مرحله سوم

حالا یک قالب مناسب انتخاب کرده و درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه یک لایه نازک از ژله موز را درون قالب ریخته، سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس یک عدد موز را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و درون قالب می چینیم. در ادامه مجددا روی موز مقداری ژله موز ریخته و قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان مجددا قالب را از یخچال خارج می کنیم و مقداری شکلات چیپسی به صورت پخش درون قالب ریخته و مقداری از ژله را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را به یخچال بر می گردانیم تا ژله نیم بند شود.

مرحله ششم

زمانی که ژله نیم بند شد، قالب را از یخچال خارج کرده و چند عدد بیسکویت را به صورت کامل روی ژله می چینیم، سپس باقی مانده ژله را درون قالب روی بیسکویت ها می ریزیم و قالب را مجددا درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بستنی و شیر به دمای محیط رسیده را درون غذاساز یا میکسر می ریزیم، سپس باقی مانده بیسکویت ها را به همراه موز به آن اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد با هم ترکیب و پوره شوند.

مرحله هشتم

حالا پودر ژلاتین را با مقداری آب مخلوط کرده و روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود، سپس ژلاتین را به مخلوط شیر بستنی اضافه کرده و در حد ترکیب شدن هم می زنیم. در ادامه قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مایه شیر بستنی را درون قالب ریخته و مجددا قالب را به مدت ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.