طرز تهیه بستنی موزی

طرز تهیه بستنی موزی با خامه طرز تهیه بستنی موزی با ثعلب طرز تهیه بستنی موزی مغزدار طرز تهیه بستنی با موز و شیر معجون بستنی موزی طرز تهیه بستنی موزی با دستگاه بستنی ساز طرز تهیه بستنی موزی شکلاتی طرز تهیه بستنی موزی بدون خامه

بستنی موزی یکی از انواع بستنی های خوش طعم و بین المللی است که مناسب روزهای گرم تابستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی موزی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
شکر⅓ لیوان
اسانس موز½ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای تلخ۲۵۰ گرم
پودر پستهبرای تزیین

طرز تهیه بستنی موزی

مرحله اول

برای تهیه بستی موزی به روش خانگی در ابتدای کار شیر و شکر را به همراه نشاسته درون یک قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم تا مواد کاملا درون شکر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا نشاسته کاملا پخته و به غلظت فرنی برسد. زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی رسید قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس مایه درون آنرا درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله موز را با پشت چنگال به خوبی له و پوره می کنیم، سپس زمانی که مخلوط شیر خنک شد خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا در نهایت بافت بستنی یکدست باشد.

مرحله چهارم

حالا پوره موز را به همراه اسانس موز به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه مایه بستنی را درون قالب های پایسیکل ریخته و قالب ها را به مدت ۱ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا مایه بستنی کمی سفت شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و چوب بستنی ها را درون بستنی ها فرو می کنیم و مجددا درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا سفت شوند. در صورت نبود قالب پاپسیکل پاکت شیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

مایه بستنی را درون انتهای پاکت شیر می ریزیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا مایه بستنی کمی سفت شوند و به همین ترتیب پس از گذشت این زمان چوب بستنی ها را با فاصله یک سانتی متری درون بستنی فرو می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا بستنی ها را به مدت ۶ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا سفت شوند. پس از گذشت این زمان بستنی ها را از یخچال خارج کرده، سپس از قالب جدا می کنیم و پاکت شیر را با فاصله های یکسان برش می زنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس ابتدای بستنی ها را درون شکلات ذوب شده فرو برده و خارج می کنیم. در نهایت بستنی ها را با پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.