طرز تهیه دسر ماست و آناناس

طرز تهیه دسر ماست و آناناس , دستور پخت دسر ماست و آناناس

دسر ماست و آناناس یکی از انواع دسرهای خوشمزه و متفاوت است که با مواد و رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر ماست و آناناس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر ماست و آناناس
شیر۱٫۵ پیمانه
خامه صبحانه یا خامه قنادی فرم گرفته۲۰۰ گرم
ماست پرچرب و شیرین۱٫۵ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین۵ قاشق مرباخوری
آناناس۲۰۰ گرم
آب کمپوت آناناس۵ قاشق غذاخوری
پودر شکر یا پودر قند⅔ پیمانه
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر ماست و آناناس

مرحله اول

برای تهیه دسر ماست و آناناس خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار خامه، شیر و ماست را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه گذاشته تا دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شوند. شیر و ژلاتین را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

بدون هم زدن ژلاتین و شیر اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا ژلاتین حالت اسفنجی پبدا کند. حالا آناناس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شکر را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه ۱ فنجان آب را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط رو به پایین قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تکه های آناناس به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بجوشند تا آنزیم آنها از بین بروند تا دسر کاملا ببندد.

مرحله چهارم

در صورتی که از کمپوت آناناس استفاده می کنید، نیازی به از بین بردن آنزیم های آن نیست. حالا ژلاتین را روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند، سپس ماست و خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه وانیل و پودر قند را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا مخلوط ژلاتین را به کاسه اضافه کرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید ماست و خامه حتما به دمای محیط رسیده باشند، در غیر این صورت پس از اضافه کردن ژلاتین در ماست و خامه سرد لخته لخته می شود. حالا آب کمپوت آناناس را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه تکه های آناناس را به همراه مقداری مغز پسته به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و نصف مایه دسر را درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم دسر نیم بند شود. زمانی که دسر نیم بند شد، قالب را از یخچال خارج کرده و مابقی مایه دسر را درون قالب می ریزیم، سپس مجددا قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس اطراف ژله را با چاقو جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. حالا دسر را با تکه های آناناس، خامه قنادی و مغز پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.