طرز تهیه دسر تاتلی

طرز تهیه دسر تاتلی , دستور پخت دسر تاتلی ترکیه ای

دسر تاتلی یکی از انواع دسرهای خوشمزه ترکیه ای است که جزو دسرهای مغزدار محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر تاتلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر تاتلی
شیر۲ لیوان
شکر½ لیوان
وانیل¼ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی پور۱ بسته
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
میوه دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر تاتلی

مرحله اول

برای تهیه دسر تاتلی به روش ترکیه ای در ابتدای کار شیر و شکر را به همراه نشاسته ذرت و وانیل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر به طور کامل حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر به غلظت فرنی برسد. زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط شیر ولرم شد، خامه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه درون مایه پخش شود. حالا ظرف های سرومان را انتخاب می کنیم و ۱ ملاقه از مایه مخلوط شیر برداشته و مابقی آنها را درون ظرف می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا ظرف ها را درون یخچال قرار می دهیم تا کمی مایه درون ظرف ها سفت شود. در این فاصله شکلات تخته ای را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که شکلات آب شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه بیسکویت را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس ظرف ها را از یخچال خارج کرده و یک لایه بیسکویت روی مایه دسر می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پوست موز را جدا کرده و به صورت ورقه ای و نگینی خرد می کنیم. در ادامه موزهای ورقه ای را به دیواره ظرف می چسبانیم، سپس موزهای نگینی را روی پودر بیسکویت می ریزیم و روی موز را با مایه شکلاتی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در نهایت روی مایه شکلاتی را به دلخواه با پودر پسته، پودر نارگیل و اسلایس های موز تزیین می کنیم. می توانید از هر نوع میوه ای استفاده کنید. در ادامه دسر را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار داده تا کاملا آماده سرو شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.